Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání fyzické zdatnosti žáků na malotřídních školách v ZŠ Benecko a ZŠ Štěpanice, ZŠ Moravec a ŽŠ Vraňany
Diaz Y Floresová, Natalia ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Název: Srovnání fyzické zdatnosti žáků na malotřídních školách v ZŠ Benecko a ZŠ Štěpanice, ZŠ Moravec a ZŠ Vraňany Cíl práce: Cílem této práce je porovnat tělesnou zdatnost žáků prvního stupně na vybraných malotřídních školách v různých regionech ČR. Porovnat jejich výkony s populační normou podle testu UNIFITTEST (6-60). Metoda: Pro výzkum byl použit standardizovaný test UNIFITTEST (6-60), který slouží k posouzení rozvoje základních pohybových schopností. Byly vybrány čtyři disciplíny pro danou věkovou kategorii. Celkem bylo testováno 115 žáků ve čtyřech malotřídních školách. Pro analýzu dat byla použita analýza četnosti v programu Microsoft Excel 2016. Výsledky: Z výsledků vyšlo, že se tyto vybrané testované školy v celkovém hodnocení všech disciplín desetibodovou normou testu UNIFITTEST (6-60) pohybují v průměru, a to v rozmezí od 5 do 6,5 bodu na žáka. Po sečtení, vyhodnocení a porovnání všech testovaných disciplín každé školy dopadla nejlépe ZŠ Benecko s 6,5 body v průměru na žáka. Druhá byla ZŠ Štěpanice s 6 body v průměru na žáka. Za ní s minimálním rozdílem byla ZŠ Vraňany s 5,8 body v průměru na žáka a poslední byla ZŠ Moravec s 5 body v průměru na žáka. Zjistili jsme, že mezi školami nebyly věcně významné rozdíly a školy byly vyrovnané. Výzkumem se také potvrdilo, že na rozvoj všech...
Důvěra ve vlastní pedagogické kompetence učitelů na Písecku při integraci žáků se zdravotním postižením do TV
Pletková, Kateřina ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název diplomové práce: Důvěra ve vlastní pedagogické kompetence učitelů na Písecku při začleňování žáků se zdravotním postižením do TV Cíl práce: Hlavním cílem práce bylo zkoumání sebeúčinnosti učitelů na Písecku při začleňování žáků s vybranými druhy zdravotního postižení (mentální, tělesné a zrakové) do školní tělesné výchovy. Dílčími cíly bylo také porovnání míry sebeúčinnosti u vybraných skupin učitelů. Metodika: V rámci exploračního výzkumu byl využit dotazník SE-PETE-D s upravenou 4. demografickou částí. Výzkum proběhl v rozmezí leden - duben 2022 a zúčastnilo se ho 32 učitelů TV ze základních škol na Písecku. Respondenti byli v zastoupení 19 žen a 13 mužů ve věkovém rozpětí 24 - 72 let. Pro zpracování výsledků byla použita deskriptivní statistika. Výsledky: U zkoumaného vzorku učitelů ukázal výzkum na stupnici 1-5 průměrnou míru sebeúčinnosti 3,39. Nejvyšší sebeúčinnost učitelů byla prokázána u postižení mentálního, méně u postižení tělesného a vůbec nejméně věřili naši učitelé svým kompetencím při integraci žáka zrakově postiženého. Muži ve svou sebeúčinnost věřili vice než ženy, učitelé se zkušenostmi z praxe se cítili sebeúčinněji než učitelé bez praxe. Zkušenosti z odborného kurzu APA se v souvislosti se sebeúčinností učitelů při integraci žáka se zdravotním postižením do TV v našem...
Prevence vadného držení těla a svalových dysbalancí u žáků na 1. stupni ZŠ - dotazníkové šetření
Jahnová, Michaela ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Prevence vadného držení těla a svalových dysbalancí u žáků na 1. stupni ZŠ - dotazníkové šetření Cíle: Zjištění četnosti využití prostředků k prevenci vadného držení těla a svalových dysbalancí na základních školách v Jihočeském kraji. Metody: Pro vypracování výzkumu v diplomové práci jsem použila kvantitativní metodu, dotazník, který obsahoval 22 otázek. Dotazník jsem odeslala mailem vedení 250 škol Jihočeského kraje s žádostí o přeposlání učitelům 1. stupně. Dotazník obsahoval zavřené, polozavřené i otevřené otázky. Celkem se vrátilo 92 vyplněných dotazníků. Dotazníky jsem zpracovala do grafů a vyhodnotila jednotlivé odpovědi. Na základě vyhodnocených odpovědí jsem zodpověděla mé výzkumné otázky. Výsledky: Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že se kompenzačnímu cvičení, které zahrnuje protahovací i posilovací cviky, věnuje pravidelně každou hodinu TV 32,6% učitelů Jihočeského kraje. Tělovýchovné chvilky vkládá dle mého dotazníkového šetření do výuky pravidelně každý den pouhých 29,3% učitelů. Pohyb k učení během hodin matematiky nebo českého jazyka využívá tři čtvrtě učitelů. Klíčová slova: kompenzační cvičení, horní a dolní zkřížený syndrom, mladší školní věk, pohybové stereotypy, školní tělesná výchova, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, pohybově-rekreační přestávky
Analýza podmínek pro tělesnou výchovu na základních školách v Českých Budějovicích
ŠPÍRKOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce se zabývá analýzou podmínek pro tělesnou výchovu na základních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část práce se zabývá vývojem tělesné výchovy a tělovýchovných zařízení na našem území, vývojem školství v Českých Budějovicích, dále se zaobírá didaktikou školní tělesné výchovy a jejími podmínkami a v poslední řadě normativy pro tělesnou výchovu a sport. Cílem této práce bylo zjistit a srovnat materiální podmínky pro tělesnou výchovu na jednotlivých školách. Práce řeší školy ležící v současném katastrálním území města České Budějovice. Jedná se o sedmnáct státních škol a jednu církevní. Získané informace byly konfrontovány s maximální schválenou kapacitou žáků a doporučenými urbanistickými ukazateli, společně s celkovou plochou krytých a venkovních tělovýchovných zařízení přepočtených na metry čtvereční. Z těchto údajů byly vyhotoveny tabulky a grafy. Tato práce může sloužit jako přehled především pro zřizovatele škol, případně i podklad pro zdůvodnění návrhu rekonstrukce či rozšíření tělovýchovných zařízení v dotčených školách.
Analýza podmínek pro tělesnou výchovu na středních školách v Českých Budějovicích
ŠVECOVÁ, Sabina
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu materiálních podmínek pro tělesnou výchovu na vybraných středních školách v Českých Budějovicích. Teoretický přehled poznatků byl získán po řádném provedení obsahové analýzy, která se zabývá vývojem školství a tělovýchovy, didaktikou školní tělesné výchovy a jejími podmínkami a přehledem normativů pro tělovýchovu a sport. Cílem práce bylo zanalyzovat a srovnat materiální podmínky pro tělesnou výchovu na vybraných středních školách ležící v katastrálním území Českých Budějovic. Hlavní informace byly získány na základě pasportizačních protokolů, které byly rozeslány školám na jaře 2021. Práce byla cílená na třináct škol státních a jednu školu církevní. Ze získaných informací byla provedena podrobná analýza a vypracován systematický přehled. Následně byla data o materiálně technických podmínkách porovnána s urbanistickým ukazatelem. Z těchto dat byly vyhotoveny tabulky a grafy. Tato diplomová práce může sloužit jako přehled pro zřizovatele škol, případně jako podklad pro zdůvodnění návrhu rozšíření či rekonstrukci tělovýchovných zařízení v uvedených školách.
Rytmická gymnastika a její využítí ve školní TV.
Husáková, Gabriela ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově. Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit míru využití gymnastických aktivit, zejména aktivit rytmické gymnastiky, které jsou součástí Rámcových vzdělávacích systémů (RVP) na různých typech středních škol v Praze. Metody: V této bakalářské práci byla použita metoda elektronického dotazování, která sloužila ke sběru a vyhodnocení potřebných dat. Výsledky: Školní tělesná výchova na pražských středních školách využívá prvky rytmické gymnastiky. Do školní tělesné výchovy zařazují pedagogové cvičení s hudbou a cvičení s náčiním. Mezi nejpoužívanější náčiní patří švihadla, tyče a gymnastické míče. Hudbu do cvičení zapojují spíše ženy než muži. Klíčová slova: Rytmická gymnastika, školní tělesná výchova, dotazník
Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu.
Friedrichová, Lada ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a vzájemně porovnat emoční reakce žáků v hodinách tělesné výchovy na základních školách. Zaměřit se na žáky sedmých a osmých tříd, dívky a chlapce ve věku 12 - 14 let. Statisticky zpracovat a porovnat výsledky mezi pohlavím a mezi školami z venkova a měst. Zjistit reliabilitu - vnitřní konzistenci položek jednotlivých faktorů zvoleného dotazníku DEMOR. Vyhodnotit zjištěné údaje do přehledných tabulek a grafů. Metody: V této práci byla použita metoda dotazování. Pro splnění cílů byla provedena analýza odpovědí získaných z dotazníku DEMOR. Prostřednictvím tohoto dotazníku je možné zaznamenat emoční reakce žáků, vnímání prožitků a získat tak informace o klimatu v hodinách tělesné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno na dvanácti základních školách na venkově a ve městech v Karlovarském kraji. Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že v současné době převládají u žáků v hodinách tělesné výchovy pozitivní pocity. Mezi školami z venkova a měst jsme zjistili pouze nepatrné diference v pozitivních a negativních pocitech. Statisticky významné diference ve všech sledovaných faktorech jsme shledali mezi pohlavím a mezi chlapci a dívkami z městských škol. Klíčová slova: dotazník, reliabilita, klasifikace...
Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám
Vachová, Kateřina ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
Název diplomové práce: Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám Cíle práce: Hlavním cílem práce bylo zjištění názorů a postojů pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám. Dalšími cíli bylo provedení přehledu pojmů týkající se pohybové neúspěšnosti v teoretické části, dále komparace zjištěných názorů a postojů takto definovaných žáků k pohybovým aktivitám s výsledky, které provedli Kaplan v roce 2001 a Holický v roce 2011 a kontrolní monitorování antropometrických charakteristik sledovaných souborů. Metodika práce: V práci byla použita metodika z výzkumného šetření Kaplana (2011), kde byla provedena identifikace pohybově neúspěšného žáka pomocí motorického testování. Tímto postupem byly vymezeny soubory pro následné zjišťování antropometrických charakteristik pohybově neúspěšných žáků a následně jejich postojů a názorů k pohybovým aktivitám pomocí dvou typů dotazníků. Výsledky práce: Výsledky udávají, že pohybově neúspěšní žáci provádějí pohybovou aktivitu 3× týdně a občasně. Žáci S2 tráví většinu času neaktivní činností, a to aktivitami na počítači a nebo hrou na zahradě, soubor S1 je o něco více pohybově aktivní. Sledovaní žáci a žákyně nejvíce sportují s kamarády, zejména pak chlapci, kteří ovšem se stejnými procenty...
Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let
Svobodová, Jana ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let. Cíle: Zjistit zájem o atletiku a sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let a porovnat odpovědi dětí z vybraných základních škol a gymnázií. Metody: Pro splnění cíle bylo použito dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozdány do dvou škol - ZŠ Jílovská a Gymnázium Omská, ani jedna z nich nemá sportovní zaměření. Věková kategorie byla ve věku 12 - 15 let. Celkem jsme dostali zpět n=359 dotazníků. Hlavním předmětem výzkumu bylo zjistit zájem o sportovní aktivity a atletiku mimo hodiny školní tělesné výchovy. Ve výzkumu jsme zjišťovali jakým aktivitám se děti a mládež ve svém volném čase věnují, kdo je motivuje a podporuje ve sportu a jaký mají vztah k atletice. Výsledky: Výsledky ukázaly, že děti a mládež i přes dostupnost dnešní moderní techniky mají o sport stále zájem. Z celkového počtu dotazovaných n=359 dětí zvolilo sport jako jednu z volnočasových aktivit 23% dětí. Sportu se ve svém volném času věnují stejně rády jako aktivitám s kamarády či hraní her na počítači. Celých 91% dětí se věnuje určitému druhu sportu, nejčastěji byly uvedeny tyto sporty: fotbal, florbal, basketbal, plavání, aerobik, atletika, hokej, softbal, tenis, stolní tenis, bojové sporty a jezdectví. Atletice se věnuje pouze 9% dětí, nepatří tedy...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.